יום שני, 10 בינואר 2011

הקוזק הנגזל

היום (10.1.10) התפרסם סרטון הקורא, לכאורה, לפגוע במשנה לפרקליט המדינה שי ניצן. הרוחו, כמובן, סוערות, ויש לצפות כי הפרקליט החרוץ יפעל מייד לחקירת הנושא ולמציאת האשמים.
להזכירכם, זהו אותו שי ניצן שלא מצא כל פסול בקריאה "לסרס מתנחלים", ולא ראה כל בעיה עם תערוכת ההסתה והנאצה נגד שר החוץ ליברמן (וראו גם כאן). כל עוד ההסתה באה משמאל, למר ניצן אין כל בעיה. נגד "מתנחלים" ואנשי ימין מותר - ואף רצוי, ככל הנראה - להסית, והכל בברכתו של שי ניצן.
אבל כשמדובר בהסתה נגד ערבים, מר ניצן מיד נכנס לפעולה - כך במקרה של קבוצות בפייסבוק שבהן התפרסמו כמה דברים ממש לא נחמדים על ערבים (אבל לא שונים מהותית מדברים שמתפרסמים ברשת נגד הימין ונגד ה"מתנחלים" - אבל, שוב, זה בסדר, מקובל וראוי בעיניו של ניצן...).

הקומיסרים של השמאל, וניצן ביניהם, לא הפנימו שבמדינה המתיימרת להיות דמוקרטית, חופש הביטוי נתון בידיהם של כל האזרחים, ולא שייך רק לצד אחד של המפה הפוליטית. אם מותר להציג את שר החוץ כמפלצת, אם מותר לקרוא "לסר מתנחלים", אם מותר לקרוא לרצוח חבר כנסת, אז גם הקריאות באותו סרטון מותרות ומקובלות בחלק מחופש הביטוי.
אם יש בעיה עם הדברים שנאמרו באותו סרטון, הרי שיש בעיה גם אם דברים אחרים, הבאים משמאל לימין, וכדאי שגם האחראים להם יזומנו לחדרי החקירות כדי שגם להם יובהרו גבולות חופש הביטוי.

מר ניצן, יש אמירה באנגלית שכדאי שתפנים, "what's good for the goose is good for the gander". מה שטוב לשמאל, טוב גם לימין. מה שמותר לשמאל, מותר גם לימין.
אלא אם כן אתה רואה את מדינת ישראל בדמותה של מזרח גרמניה או קובה...

תגובה 1:

  1. ומה עוד חדש בממלכת דנמרק הרקובה והנגועה????
    נגע השמאל התפשט במהלך כל שנות קיום המדינה באין מפריע.
    גם מהפך 1977 בו הוח השמאל מהשלטון, לא שינה את מהלך הדברים ורימות השמאל המשיכו לקנן לרחוש ולהתרבות באין מפריע.

    נחוצה פעולת ביעור הרע הזה, פעולה מתמשכת אשר תברר תזהה ותבער אותם מכל חוריהם וקיניהם

    נחוצה חוקה לישראל המסדירה שאלות יסוד כגון
    מדינה יהודית מול מדינה דמוקרטית
    מה הסדר ביניהן...
    מעמד הערבים ובני לאומים אחרים בישראל
    מוסדות השלטון תפקידם וגבולותיהם
    ועוד

    השבמחק