יום רביעי, 12 בינואר 2011

הרצח וההסתה

ביום שבת האחרון (8.1.11) אירעה התקפת ירי במהלך כינוס פוליטי שערכה חברת הקונגרס גבריאל גיפורדס בטוסון, אריזונה. חברת הקונגרס, שככל הנראה היתה המטרה, נפצעה באורח קשה, והיא עדיין נאבקת על חייה. בהתקפה נהרגו שישה (בהם שופט פדרלי וילדה בת 9) ונפצעו 14. היורה, צעיר מעורער בנפשו, נעצר.

עוד בטרם פונו כל הפצועים מזירת התקרית כבר החלה תזמורת ההסתה של התקשורת ה"ליברלית" לילל, במתקפה מתואמת נגד הימין האמריקאי בכלל, ונגד תנועת "מסיבת התה" בפרט. מטרתם היתה ברורה: מנהיגת התנועה, מושלת אלסקה לשעבר שרה פיילין. חלק מאמצעי התקשורת האשימו אותה ישירות באחריות לרצח, אחרים הסתפקו בהאשמתה באחריות כללית בלבד. החרו-החזיקו אחריהם כלי התקשורת הישראליים, שעטו כמוצאי שלל רב על האירוע הטרגי והצטרפו למקהלת ההסתה האמריקאית.

כמה חבל שהעובדות מספרות סיפור אחר לגמרי: היורה, ג'ראד לופנר, צעיר תמהוני, שסולק מלימודיו עקב הפרעות נפשיות. בין חפציו נמצאו עותקים של "מיין קאמפף" ושל המניפסט הקומוניסטי. עד לכתיבת שורות אלה לא הוכח שום קשר בינו לבין "מסיבת התה" או לבין שרה פיילין - ולא נמצאה גם שום הוכחה כי הוא עקב בכלל אחר פרסומי התנועה או אחר הופעותיה הפומביות של שרה פיילין או אחרי הופעותיה בתקשורת, האלקטרונית או הכתובה. גלן בק, בתוכניתו מה-11.1, פירק לגורמים את מסע ההסתה של התקשורת ה"ליברלית".
אבל, כרגיל, העובדות לא מפריעות לשמאל (בישראל או בארה"ב, זה אותו הדבר). השמאל, שם וכאן, רוקד על הדם, על דמם של הנרצחים ושל הפצועים, על דמה של ילדה בת 9, ועל דמה של חברת קונגרס צעירה ואמיצה (כך לפי גלן בק, ה"קיצוני", שהואשם גם הוא ע"י ה"ליברלים" באחריות לתקרית הקשה). העובדות לא מעניינות את השמאל. שמאלנים לעולם לא יתנו לעובדות לקלקל להם מסע הסתה מתגלגל.
הבעיה היא, מבחינתנו, שבארה"ב ישנם אמצעי תקשורת שמרניים גדולים וחזקים. שם התקשורת אינה שבויה כולה בידי השמאל, אינה מופקרת כולה לפרופגנדה הליברלית. בארה"ב, "פוקס ניוז" ועיתונים שמרניים, כמו ה"וושינגטון טיימס", מהווים אופוזיציה שפויה לתקשורת ה"ליברלית" - ואילו בישראל עדיין אין חלופה שכזו. התקשורת האלקטרונית כולה נמצאת בלפיתתו של השמאל, ועד לאחרונה כך היה גם בתקשורת המודפסת. אין פלא שהעלייה המטאורית בתפוצתו של "ישראל היום" מפחידה את ברוני התקשורת של השמאל. אך ישראל עדיין רחוקה שנות אור מהמציאות התקשורתית בארה"ב. הציבור בישראל עדיין, ברובו, נתון לשטיפת המוח של התקשורת השמאלנית.

ישראל משוועת לתקשורת מאוזנת, הגונה, ציונית. כמו שכבר קבעתי כאן, זה הזמן ל"פוקס ניוז".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה