יום שלישי, 17 בנובמבר 2009

המדרון החלקלק

ישראל הולכת ומאבדת את הריבונות שלה, ועושה זאת מרצונה החופשי.

היום (17.11.09) דורשת ארה"ב להפסיק את הבניה בירושלים – להזכירכם, בתוך "הקו הירוק".

מי שהיה מוכן לקבל הגבלות על הבנייה באיו"ש אתמול, קיבל הגבלות על הבניה בירושלים היום, ומחר – בתל אביב, בחיפה, בבאר שבע.

זהו המדרון החלקלק, שבסופו אובדן הריבונות וסופה של המדינה היהודית היחידה שיש לנו.

זוהי ארה"ב, שעוד יש מי שמתעקש לטעון שהיא "ידידה" ו"רוצה בטובתנו".

וזוהי ממשלת ה"ימין", שעשתה את מה שאף ממשלה לפניה, ימין או שמאל, לא העזה לעשות.


הממשל בארה"ב חלש. אין לארה"ב כוח אמיתי להפעיל עלינו, בשעה שהיא מסובכת עד צוואר במשבר כלכלי מבית (שרחוק מסיומו) ובמשברים גדולים הרבה יותר מסביב לעולם. בשעה זו, ממשלה לאומית הייתה ניצבת בכוח, בגאווה, מול ממשל חוסיין ומבהירה לו את גבולות הכוח ואת הקו האדום, שאותו אין לעבור בשום מקרה ובשום מצב.

ובמקום זאת, ראש הממשלה הנבחר ממשיך את המדיניות של קודמו, ולוקח אותה למקומות שאף ראש ממשלה לפניו לא העז להגיע – ובניגוד להחלטת הבוחרים, לפני פחות משנה. לצערנו, דווקא ממשלת ה"ימין" של נתניהו הכפיפה את האינטרסים של ישראל לשיקולה של ארה"ב, הפכה את ישראל רשמית למדינת חסות של המעצמה השוקעת מעבר לאוקיינוס, עד כדי כך שהשליח של הנשיא חוסיין, ג'ורג' מיטשל, מנהל משרד מעקב בירושלים, ואנשיו הם אלה ש"עלו" על "חריגות הבנייה" בגילה והתריעו על כך בפני אדוניהם בוושינגטון.

ממשלה לאומית הייתה מונעת מלכתחילה את פתיחתו של משרד כזה. ממשלה לאומית הייתה סוגרת אותו עתה באופן מיידי, ומכריזה על מיטשל ועל צוותו כעל "פרסונה נון-גרטה", ומסלקת אותם מהארץ בתוך שעות ספורות.

אבל הממשלה הזו לא עושה דבר כדי למנוע את הפגיעה הזוחלת בריבונות הישראלית. זה התחיל מההגבלות על הבנייה באיו"ש (ששם כבר קיימת הקפאה מוחלטת של בנייה), שאותן החילה הממשלה מרצונה, וההמשך הטבעי של מדיניות זו היא הדרישה חסרת התקדים – והחצופה – להגבלות בנייה בירושלים. באם דרישה זו לא תענה בסילוקם של אנשיו של מיטשל מהארץ לאלתר (גם אם כרגע הבנייה בירושלים נמשכת כסדרהּ), השלב הבא יהיה הגבלות על הבנייה בגליל, בנגב ובכל מקום אחר שידרשו הערבים, שלמרותם נשמע הנשיא חוסיין.

זו הדרך הסלולה לאובדנה של מדינת ישראל. חבל שדווקא ממשלה שנבחרה בקולות המחנה הלאומי העלתה את ישראל על הדרך הזו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה